سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای مبتدیان برای ایجاد لینک

لینک سازی چیست و چرا مهم است؟

این که آیا شما برای ایجاد پیوند کاملاً جدید هستید یا مدتی است که این کار را انجام داده اید ، مطمئن هستیم که در این راهنما چیز مفیدی خواهید یافت. چشم انداز سئو و لینک سازی همیشه در حال تغییر است و امروزه اهمیت ساخت پیوندهای با کیفیت بالا هرگز بالاتر نبوده است. در صورت رقابت و پیشرفت آنلاین ، نیاز به درک و اجرای کمپین های با کیفیت بسیار ضروری است و این به زودی تغییر نخواهد کرد. این راهنما برای هدایت سریع و در مسیر درست شما طراحی شده است. چیزهای زیادی برای پذیرش وجود دارد ، اما ما همه چیز را به فصل های قابل هضم تقسیم کرده ایم و مثال های زیادی را در این راه آورده ایم. امیدواریم از راهنمای The Beginner برای ایجاد لینک لذت ببرید!

 

تعریف لینک سازی

ایجاد لینک فرآیند به دست آوردن لینک های پیوندی از وب سایت های دیگر به وب سایت شما است. هایپر لینک (که فقط فقط پیوند نامیده می شود) روشی است که کاربران می توانند بین صفحات موجود در اینترنت حرکت کنند. موتورهای جستجو برای جستجوی وب از پیوندها استفاده می کنند. آنها پیوندهای بین صفحات منفرد در وب سایت شما را جستجو می کنند و پیوندهای بین کل وب سایت ها را نیز جستجو می کنند. تکنیک های زیادی برای ایجاد پیوند وجود دارد ، و گرچه دشواری آنها متفاوت است ، سئوکاران متقاعد می شوند که ایجاد لینک یکی از سخت ترین قسمت های شغل آنها است. بسیاری از متخصصان جستجوگرها بیشتر وقت خود را صرف تلاش در انجام این کار می کنند. به همین دلیل ، اگر بتوانید در ساختن پیوندهای با کیفیت بالا مهارت کسب کنید ، واقعاً می تواند شما را از سایر سئوکاران و رقابت بالاتر بگذارد.

 

چرا لینک سازی برای سئو سایت مهم است؟

آناتومی پیوند پیوندی

برای درک اهمیت ایجاد پیوند ، مهم است که ابتدا اصول چگونگی ایجاد پیوند ، چگونگی مشاهده موتورهای جستجو به پیوندها و آنچه می توانند از آنها تفسیر کنند ، درک شود.

 

شروع برچسب پیوند: این برچسب لنگر (از این رو "a") نامیده می شود ، این برچسب پیوند را باز می کند و به موتورهای جستجو می گوید که پیوند به چیز دیگری قرار است دنبال شود.

مکان ارجاع پیوند: "href" مخفف "ارجاع پیوند لینک" است و متن داخل گیومه نشان دهنده URL است که پیوند به آن اشاره دارد. این همیشه لازم نیست که یک صفحه وب باشد. این می تواند آدرس یک تصویر یا یک فایل برای بارگیری باشد. گاهی اوقات ، چیزی غیر از URL می بینید که با علامت # شروع می شود. اینها پیوندهای محلی هستند ، که شما را به بخش دیگری از صفحه ای که قبلاً در آن هستید ، می برد.

متن قابل مشاهده / لنگر پیوند: این کمی از متنی است که کاربران در صفحه مشاهده می کنند و اگر می خواهند پیوند را باز کنند باید روی آن کلیک کنند. متن معمولاً به گونه ای قالب بندی می شود تا از متنی که آن را احاطه کرده است ، متمایز شود ، غالباً با رنگ آبی و یا زیرخط ، به کاربران نشان می دهد که این یک پیوند قابل کلیک است.

بسته شدن برچسب پیوند: این نشانگر پایان برچسب پیوند به موتورهای جستجو است.

معنی پیوند برای موتورهای جستجو چیست

دو روش اساسی وجود دارد که موتورهای جستجو از پیوندها استفاده می کنند:

 

برای کشف صفحات وب جدید

برای کمک به تعیین رتبه بندی یک صفحه در نتایج خود

هنگامی که موتورهای جستجو صفحات موجود در وب را جستجو کردند ، می توانند محتوای آن صفحات را استخراج کرده و به فهرست های خود اضافه کنند. به این ترتیب ، آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا صفحه ای از کیفیت کافی برخوردار است تا بتواند برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی خوبی داشته باشد (Google یک ویدیوی کوتاه برای توضیح این روند ایجاد کرده است). هنگامی که آنها در حال تصمیم گیری در مورد این هستند ، موتورهای جستجو فقط به محتوای صفحه نگاه نمی کنند. آنها همچنین به تعداد پیوندهای اشاره شده به آن صفحه از وب سایتهای خارجی و کیفیت آن وب سایتهای خارجی نگاه می کنند. به طور کلی ، هرچه وب سایت های با کیفیت بالا به شما لینک دهند ، احتمال رتبه بندی شما در نتایج جستجو بیشتر است.

 

پیوندها به عنوان یک عامل رتبه بندی به Google امکان می دهد از اواخر دهه 1990 سلطه خود را در بازار موتورهای جستجو آغاز کند. یکی از بنیانگذاران گوگل ، لری پیج ، PageRank را اختراع کرد که گوگل از آن برای اندازه گیری کیفیت یک صفحه براساس بخشی از پیوندهای اشاره شده به آن استفاده کرد. این معیار سپس به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی کلی مورد استفاده قرار گرفت و به یک سیگنال قوی تبدیل شد زیرا روش بسیار خوبی برای تعیین کیفیت یک صفحه بود.

 

از آنجا که مبتنی بر این ایده بود که پیوندی می تواند به عنوان رأی اعتماد به نفس در مورد یک صفحه تلقی شود ، بسیار کارآمد بود ، یعنی اگر شایسته آن نبود ، پیوند دریافت نمی کرد. این تئوری این است که وقتی کسی به وب سایت دیگری پیوند می دهد ، در واقع می گوید این منبع خوبی است. در غیر این صورت ، آنها به آن پیوند نخواهند داد ، به همان روشی که دوست خود را به یک رستوران بد نمی فرستید.

 

با این حال ، سئوکاران به زودی نحوه دستکاری PageRank و نتایج جستجو برای کلمات کلیدی انتخاب شده را کشف کردند. گوگل به طور فعال شروع به یافتن راه هایی برای کشف وب سایت هایی می کند که نتایج جستجو را دستکاری می کنند ، و شروع به ارائه به روزرسانی های منظم می کند که به طور خاص برای فیلتر کردن وب سایت هایی است که شایسته رتبه بندی نیستند.

 

این امر همچنین منجر به این شده است که گوگل شروع به تخفیف در تعدادی از تکنیک های ایجاد لینک که قبلاً خوب ارزیابی نشده بودند ، به عنوان مثال ، ارسال وب سایت خود به فهرست های وب و دریافت لینک در ازای آن. این تکنیکی بود که گوگل در واقع در یک مقطع آن را توصیه کرد ، اما توسط سئوکاران مورد سو ab استفاده و استفاده بیش از حد قرار گرفت ، بنابراین گوگل انتقال ارزش به همان اندازه از این نوع پیوندها را متوقف کرد.

 

اخیراً ، Google رتبه بندی وب سایت هایی را که سعی در استفاده بیش از حد از این تکنیک ها دارند - که اغلب به آنها بهینه سازی بیش از حد گفته می شود - در ایجاد پیوند مجازات کرده است. به روزرسانی های منظم پنگوئن Google یکی از این موارد است. دانستن اینکه کدام یک از تکنیک های ایجاد پیوند برای جلوگیری از رعایت دستورالعمل های Google و ماندن در آنها وجود دارد ، موضوع مهمی است که در ادامه در این راهنما بحث خواهیم کرد.

 

ما الگوریتمی کامل که Google برای تعیین نتایج جستجو استفاده می کند را نمی دانیم - این "سس مخفی" شرکت است. علی رغم این واقعیت ، اتفاق نظر کلی در بین جامعه جستجوگرها (طبق نظرسنجی بررسی عوامل رتبه بندی جستجو در سال 2015) این است که پیوندها هنوز هم در آن الگوریتم نقش زیادی دارند. آنها بزرگترین برشهای نمودار پای زیر را نشان می دهند.

توزین خوشه های موضوعی عوامل رتبه بندی در Google

به طور کلی پذیرفته شده است که اگر همه فاکتورهای دیگر برابر باشد ، حجم و کیفیت پیوندهای اشاره به یک صفحه تفاوت بین رتبه بندی را ایجاد می کند. با این اوصاف ، با اقدامات اخیر Google ، از جمله انتشار به روزرسانی های Penguin و فشار دادن آن به Google+ ، این گمانه زنی وجود دارد که تأثیر پیوندها کاهش می یابد و با علائم اجتماعی مانند توییت یا 1+ جایگزین می شوند.

 

در حال حاضر ، تردیدی وجود ندارد که اگر پیوندهایی با کیفیت بالا به وب سایت خود دریافت کنید ، به شما کمک می کند تا رتبه بهتری داشته باشید و بازدید بیشتری داشته باشید (ما در مورد آنچه باعث ایجاد پیوند "با کیفیت خوب" می شود ، در فصل 2 بیشتر صحبت خواهیم کرد) ) اکنون چندین بار به "کیفیت بالا" اشاره کرده ایم و یک دلیل خوب نیز وجود دارد: با پیچیدگی بیشتر گوگل در فیلتر کردن پیوندهای بی کیفیت ، تمرکز بر کیفیت در حال افزایش است. این به طور مستقیم بر SEO ها تأثیر می گذارد ، زیرا آنها باید اطمینان حاصل کنند که تکنیک های لینک سازی که انتخاب می کنند در درجه اول بر روی آن کیفیت است.

آنچه باید درباره nofollow بدانید

یک ویژگی وجود دارد که می تواند گاهی اوقات روی پیوندهایی به نام ویژگی "nofollow" اعمال شود. در صورت افزودن ، در صورت استفاده از کاربر هیچ تفاوتی مشاهده نخواهید کرد. اما ، اگر به کد پیوند نگاه کنید ، کمی متفاوت به نظر می رسد:

به افزودن rel = "nofollow" توجه کنید. این به Google می گوید که هیچ PageRank را از طریق این پیوند به URL هدف عبور ندهد. به طور موثر ، شما به Google می گویید که به این پیوند اعتماد نکند و آن را از نظر تخفیف تخفیف دهد. بنابراین ، نباید به رتبه بندی بهتر URL هدف کمک کند.

 

دلیل اصلی اینکه ممکن است یک سایت از nofollow استفاده کند مربوط به سناریوهایی است که در آن سایت کنترل کاملی بر پیوندهایی که به صفحات خود اضافه می شوند ندارد. به عبارت دیگر ، آنها نمی دانند که به گوگل رای اعتماد نشان دهند ، در صورتی که نمی دانند در واقع اعتماد به نفس دارند یا نه. این معمولتر از آن است که انتظار دارید. در اینجا چند نمونه هستند:

 

نظرات وبلاگ

پست های انجمن

نظرات کتاب مهمان

صفحات ویکی قابل ویرایش (به عنوان مثال ویکی پدیا)

یاهو پاسخ ها

امضاهای ارسال مهمان

کاربران می توانند آزادانه به هر یک از این مکانها پیوند اضافه کنند ، و به دلیل اندازه آنها ، تعدیل هر یک از آن پیوندها واقعاً عملی نیست. بنابراین ، برای جلوگیری از عدم استفاده اسپم لینک از مزایای استفاده از PageRank یک سایت ، این سایت اغلب انتخاب می کند که ویژگی nofollow را به تمام پیوندهای ارسال شده توسط سایر کاربران اعمال کند.

 

استفاده دیگر از ویژگی nofollow استفاده از تبلیغ کنندگان در پیوندهایی است که برای آنها هزینه پرداخت شده است. بنابراین ، اگر یک بنر تبلیغاتی در وب سایتی بخرید که به شما پیوند دارد ، Google می گوید که ویژگی nofollow باید اضافه شود تا آنها بدانند که هیچ PageRank را از طریق آن پیوند عبور نمی دهند. ایده در اینجا این است که شما نباید با خرید تبلیغاتی که شامل لینک در وب سایت های دیگر است ، از نتایج ارگانیک سود ببرید.

 

اخیراً ، Google این مفهوم را گسترش داده و شامل پیوندهای بهینه شده در بیانیه های مطبوعاتی ، دایرکتوری مقاله و تبلیغات تبلیغاتی است. اینها همه نمونه هایی است که استفاده از nofollow کاملاً مناسب است.

 

از نظر کار شما ، باید بدانید که پیوندهایی که از ویژگی nofollow استفاده می کنند احتمالاً به عنوان مستقیم لینک های دنبال شده به رتبه بندی جستجوی ارگانیک شما کمک نمی کنند. این بدان معنا نیست که ارزش آن را ندارند. از این گذشته ، کاربران معمولی متوجه نمی شوند پیوندی دنبال نمی شود یا خیر ، و ممکن است در واقع بر روی وب سایت شما کلیک کرده و از آن بازدید کنند حتی اگر اینگونه باشد. به هر حال ، این همان نقطه خرید تبلیغات به صورت آنلاین است. همانطور که گفته شد ، برای اهداف ایجاد لینک ، شما می خواهید بیشتر پیوندهای شما دنبال شود و بنابراین توسط Google شمارش شود. آیا به دنبال راهی برای شناسایی پیوندهای دنبال شده در مقابل پیوندهای غیرمجاز در وب سایت هستید؟ برای برجسته سازی این پیوندها در هر سایتی می توانید از MozBar استفاده کنید.

چگونه ایجاد پیوند می تواند به سود تجارت من بیاید؟

همانطور که بحث کردیم ، پیوندها سیگنال بسیار مهمی هستند که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه بندی از آنها استفاده می کنند. بنابراین ، ما می دانیم که افزایش تعداد پیوندهای با کیفیت بالا که به وب سایت شما اشاره می کنند ، می تواند به طور قابل توجهی شانس شما برای رتبه بندی را افزایش دهد.

 

مزایای دیگری نیز برای ایجاد پیوند وجود دارد که ممکن است بلافاصله مشخص باشد اما هنوز قابل تأمل است.

 

ایجاد روابط

ایجاد لینک اغلب می تواند ارتباط با سایر وب سایت ها و وبلاگ های مرتبط در صنعت شما باشد. این ارتباط غالباً مربوط به تبلیغ چیزی است که شما به تازگی ایجاد کرده اید ، مانند یک محتوا یا اینفوگرافیک. یک هدف مشترک از دسترسی ، به دست آوردن پیوند است ، اما موارد دیگری بیش از این وجود دارد: آگاهی می تواند به شما در ایجاد روابط طولانی مدت با تأثیرگذاران اصلی در صنعت شما کمک کند ، و این روابط می تواند به این معنی باشد که کسب و کار شما بسیار مورد توجه قرار می گیرد و مورد اعتماد این به خودی خود ارزشمند است ، حتی اگر ایجاد پیوند را برای لحظه ای فراموش کنیم ، زیرا در حال ایجاد مبلغین و مدافعان اصلی برای تجارت خود هستیم.

 

ارسال ترافیک ارجاع

ما در مورد تأثیر پیوندها در رتبه بندی شما صحبت کرده ایم ، اما در مورد تأثیر پیوندها بر میزان مراجعه به سایت چطور؟ پیوند خوب از یک وب سایت پربازدید نیز می تواند منجر به افزایش بازدید شود. اگر یک وب سایت مربوطه باشد ، احتمال اینکه ترافیک نیز مرتبط باشد وجود دارد و ممکن است منجر به افزایش فروش شود. باز هم ، در این شرایط ، ارزش پیوند فقط مربوط به SEO نیست بلکه مربوط به مشتری است. یک مثال عالی برای این کار ، این پست مهمان بود که مایکل السببرگ در وبلاگ تیم فریس نوشت. وی همچنین یک مطالعه موردی درباره فوربس نوشت که توضیح داد این پست مهمان چقدر برای او ارزشمند است. او می گوید: "تفاوت زیادی بین قرار گرفتن در معرض مخاطب زیاد وجود دارد و قرار گرفتن در معرض تماشاگر نسبتاً کوچکتر (اما هنوز هم زیاد) که به طرز مسخره ای پرشور است." به عبارت دیگر ، پیروان مشتاق یک وبلاگ به احتمال زیاد توصیه های وبلاگ نویس را از توجه (به عنوان مثال) بینندگان برای توجه به لنگر در CNN ، حتی اگر گروه دوم بیشتر از وبلاگ قبلی باشد ، می گیرند.

 

ساختمان با نام تجاری

ایجاد پیوند خوب می تواند به ایجاد نام تجاری شما کمک کند و شما را به عنوان یک مرجع در زمینه ایجاد تاسیس کند. برخی از تکنیک های ایجاد لینک وجود دارد ، مانند ایجاد محتوا ، که می تواند تخصص شرکت شما را به مردم نشان دهد و این می تواند تا ساخت برند شما کمک زیادی کند. به عنوان مثال ، اگر یک محتوا را بر اساس داده های صنعت ایجاد کنید و آن را منتشر کنید ، این شانس را دارید که در صنعت خود به خوبی شناخته شوید. هنگامی که شما فعالیت های ارتباطی را انجام می دهید و سعی می کنید به مطالب پیوند دهید ، تخصص خود را نشان می دهید و از افراد دیگر در صنعت خود می خواهید که به گسترش این خبر کمک کنند و همین امر را به دیگران نشان دهند.

یک یادداشت مهم در مورد لینک سازی در مقابل پیوند "درآمد"

یا اهمیت داشتن صفحات وب که ارزش پیوند دادن به آنها را دارد.

 

قبل از ایجاد پیوند ، به چیزی با ارزش نیاز دارید که بتوانید به آن پیوند بسازید. اغلب این صفحه اصلی وب سایت شما است. گرچه بیشتر اوقات ، شما به منابع تخصصی مانند پست وبلاگ ، ابزار ، مطالعه تحقیقاتی یا گرافیکی پیوند می دهید. بعضی اوقات این دارایی ها مدت ها قبل از شروع مبارزات پیوند خود ایجاد می شوند. بار دیگر ، شما این منابع را به طور خاص با هدف ایجاد پیوند ایجاد می کنید.

 

این مفاهیم کسب لینک و "لیاقت رتبه بندی" را معرفی می کند. همه کمپین های ایجاد لینک باید با موضوعی که ارزش پیوند دادن دارد شروع شوند. ایجاد پیوند به صفحات وب کم ارزش بسیار دشوار است ، اما وقتی کار با چیزی واقعا ارزشمند را شروع می کنید که به نظر مردم مفید یا به اشتراک گذاشته می شود ، ایجاد پیوند کار ساده تری است.

https://javadyasemi.ir/beginners-guide-to-seo/

https://moz.com/beginners-guide-to-link-building