سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایند بهبود دید وب سایت یا صفحه وب در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است تا بتواند وب سایت یک شرکت را کشف کند (یعنی در صفحه / اول) ، از این طریق رانندگی کند. و فروش خسته کننده ، تصمیم گیری های فنی و تجاری را شامل می شود و نتایج آن را تضمین نمی کند - با این وجود مزایای ماندگاری را ارائه می دهد. SEO اغلب شامل تلاش هماهنگ چندین بخش در یک سازمان ، از جمله تیم های طراحی ، بازاریابی و تولید محتوا است. در حالی که برخی از کارهای SEO مستلزم تجزیه و تحلیل کسب و کار است (به عنوان مثال ، مقایسه محتوای شخص با رقبا) ، بخش قابل توجهی به الگوریتم های رتبه بندی موتورهای جستجوگر مختلف بستگی دارد ، که ممکن است با گذشت زمان تغییر کند. با این وجود ، یک قانون اساسی این است که وب سایت ها و صفحات وب با محتوای با کیفیت بالاتر ، لینک های ارجاع خارجی بیشتر و درگیری کاربر بیشتر در SERP رتبه بالاتری داشته باشند. فرایند SEO شامل شش مرحله کلی است:


1.تحقیقات ، از جمله تحقیقات تجاری ، تجزیه و تحلیل رقبا ، ارزیابی وضعیت فعلی و جستجوی کلید واژه

2.برنامه ریزی و استراتژی ، از جمله تصمیم گیری در مورد نحوه رسیدگی به محتوا ، ایجاد لینک به وب سایت ، مدیریت حضور در رسانه های اجتماعی و استراتژی های اجرای فنی

3.پیاده سازی ، در جایی که تصمیمات بهینه سازی در صفحات وب سایت و به طور کلی وب سایت اجرا شود

4.نظارت ، که در آن فعالیت عنکبوتهای وب ، ترافیک ، رتبه بندی موتورهای جستجو و سایر معیارها برای تهیه گزارشهایی که ارزیابی در آن انجام خواهد شد ، مشاهده می شود

5.ارزیابی ، شامل بررسی اثرات خلاصه استراتژی (و اجرای آن) در برابر اهداف اعلام شده فرآیند سئو

6.تعمیر و نگهداری ، در صورت بروز هر دو مشکل جزئی یا عمده در عملکرد وب سایت هنگام بروز آنها (به عنوان مثال ، محتوای جدیدی که طبق استراتژی به بهینه سازی نیاز دارند)

https://www.interaction-design.org/literature/topics/search-engine-optimization

فرآیند SEO بیشتر پیوندهای ارگانیک و قرار دادن نتایج موتور جستجو را هدف قرار می دهد. با این حال ، اغلب با اقدامات تهاجمی تر (به عنوان مثال ، تبلیغات جستجوی پولی) تکمیل می شود و اغلب بخشی از کمپین های بازاریابی سنتی است.