سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو محلی ، ملی یا بین المللی؟

سئو محلی ، ملی یا بین المللی؟

مشاغل محلی غالباً می خواهند برای کلمات کلیدی با هدف محلی مانند “[خدمات] + [در نزدیکی من]” یا “[خدمات] + [شهر]” رتبه بگیرند تا بتوانند مشتریان بالقوه را که در جستجوی محصولات یا خدمات در محلی خاص هستند بدست آوردند. با این حال، همه مشاغل محلی فعالیت نمی کنند. بسیاری از وب سایت ها نماینده یک تجارت فیزیکی نیستند بلکه در عوض مخاطبان را در سطح ملی یا حتی بین المللی هدف قرار می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئوی محلی، ملی و بین المللی در فصل 4 جستجو کنید!

سئو بین المللی

سئو بین المللی

یوز اینتنت (user intent) را به نهایت هدف و خواسته اش برسانید.

به جای نقض دستورالعمل ها و تلاش برای فریب موتورهای جستجوگر برای گرفتن رتبه های بالاتر، بر درک و تحقق هدف کاربر تمرکز کنید. وقتی شخصی به جستجوی چیزی می پردازد، می خواهد به نیازش پاسخ مناسبی داده شود و گوگل ادعا می کند که به آن بهترین نتیجه را ارائه می دهد. این که آیا این پاسخ، برای بلیط کنسرت یا برای یک عکس گربه است، محتوای مورد نظر و هدف اصلی و دقیق یوز است را ” user intent ” می نامیم.

یوز اینتنت

اگر کسی چیزی سرچ می کدد، ما به عنوان صاحب وبسایت پاسخگو بودن در مورد کیوردهایی که تارگت میکنیم باید دقیقا هدف کاربران از سرچ کردن را بدانیم و محتوایی با کیفیت را ارئه دهیم.

انواع اهداف کاربر از سرچ کردن:

  1. اطلاعاتی (Informational): جستجوی اطلاعات. مثال: “بهترین نوع لپ تاپ برای عکاسی چیست؟”
  2. نویگیشنال (Navigational): جستجوی یک وب سایت خاص. مثال: “Apple”
  3. تراکنش (Transactional): در جستجوی خرید چیزی. مثال: ” خرید لپ تاپ سونی”

چطوری بفهمیم هدف کاربر (یوز اینتنت) از سرچ یک کلمه چیست؟

می توانید با گوگل کردن کلمات کلیدی مورد نظر خود و ارزیابی SERP فعلی، نگاهی مختصر از هدف کاربر داشته باشید. به عنوان مثال، اگر برای سرچ یک چرخ فلک عکس وجود دارد، به احتمال زیاد افرادی که آن کلمه کلیدی را سرچ کرده اند، میخواستند عکس ببینند.

همچنین ارزیابی کنید که رقبای صفحه اول شما چه محتوایی را ارائه می دهند که شما در حال حاضر ندارید. چگونه می توانید 10X ارزش را در وب سایت خود ارائه دهید؟

ارائه محتوای مناسب و باکیفیت در وبسایت به شما در رتبه گرفتن در نتایج جستجو کمک می کند و مهمتر از آن، باعث ایجاد اعتبار و اعتماد به نفس مخاطبان آنلاین شما خواهد شد.

قبل از انجام هر یک از این موارد، ابتدا باید اهداف وب سایت خود را برای اجرای یک برنامه استراتژیک سئو محور درک کنید.

اهداف وب سایت / مشتری خود را بدانید

هر وبسایتی تفاوت های خاص خود را دارد، بنابراین برای درک واقعی اهداف تجاری یک سایت، وقت بگذارید. این امر نه تنها به شما کمک می کند تا تعیین کنید که در کدام قسمت از SEO بیشتر تمرکز کنید، کجا به دنبال نرخ تبدیل باشید، چطوری زمان بندی کنید و چطوری نیش مارکت ها را انتخاب کنید و اینکه چگونه با کارفرما، مدیریت مذاکره کنید.

اهداف وب سایت

اهداف وب سایت

KPI های شما (شاخص های کلیدی عملکرد) برای اندازه گیری بازده سرمایه گذاری و زمان بازگشت سرمایه سئو چه خواهد بود؟ به عبارت ساده تر،چطوری اندازه گیری تلاش ها را برای گرفتن یوزرهای ارگانیک از گوگل؟ شما باید آن را مستند کنید، حتی اگر ساده باشد:

برای وب سایت ______، SEO KPI اصلی من _________ است.

در اینجا چند KPI مشترک برای شروع کار آورده شده است:

  1. فروش
  2. دفعات دانلود
  3. ثبت نام از طریق ایمیل
  4. پر کردن فرم تماس یا درخواست
  5. تماس های تلفنی

 

برای آموزش سئو در شهر مشهد می توانید روی مهارت های من حساب کنید.

و اگر کسب و کار شما در چارچوب محلی هم هست، KPI های زیر نیز برای بودن در لیست های Google My Business تعریف می شوند:

  1. تبدیل کلیک به تماس
  2. کلیک روی لینک سایت
  3. کلیک روی آدرس و لوکیشن

شاید متوجه شده باشید که مواردی مانند “رتبه بندی” و “ترافیک” در لیست KPI نبوده اند، و این عمدی است.

“اما یک لحظه صبر کن!” شما توی ذهنتون به خودتون میگین. “من برای یاد گرفتن SEO اینجام. زیرا شنیدم که می تواند به من در کسب رتبه و داشتن ترافیک ارگانیک کمک کند، و الان می گویید این اهداف مهم نیستند؟”

اصلا! شما درست شنیده اید. SEO می تواند به وب سایت شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک کند و به تبع آن ترافیک بیشتری به وب سایت شما هدایت شود، فقط این است که رتبه بندی و ترافیک وسیله ای برای رسیدن به هدف است. اگر کسی روی سایت شما کلیک نکند، رتبه به چه دردی می خورد و اگر این ترافیک به دنبال دستیابی به هدف تجاری بزرگتر نباشد، افزایش ترافیک ارگانیک را بیخیال شوید.

به عنوان مثال، اگر شما یک سایتی که لید می سازد را مدیریت می کنید، ترجیح می دهید:

1000 بازدید کننده ماهانه و 3 نفر فرم تماس را پر می کنند؟ یا…
300 بازدید کننده ماهانه و 40 نفر فرم تماس را پر می کنند؟

 

اگر از ابزار SEO در دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنید تا کاربران روی گوگل را به درون سایت خود بکشانید، امیدواریم که مورد دوم را انتخاب کنید! قبل از اینکه SEO را شروع کنید، اطمینان حاصل کنید که اهداف کاری خود را تعیین کرده اید، سپس از SEO برای دستیابی به آنها استفاده کنید – نه راه دیگر.

SEO بیشتر از معیارهای غرور مثل ادعای اینکه ما روی همه چی یک هستیم. هنگامی که به خوبی انجام شود، به بیزینس ها واقعی کمک می کند تا در جهت موفقیت خود به اهداف واقعی برسند.

 

 

این راهنما به شما کمک می کند تا در تلاشهای SEO خود از اطلاعات بیشتر استفاده کنید. به شلیک تیرهای زیاد، چند تیر را هدفمند به سمت سیبل گوگل و سئو پرتاب کنید.

https://javadyasemi.ir/